ARTE

GEORGE BARBIER

 

 

Born in Nantes Barbier held his first exhibition in 1911 and eventually established himself as a leading figure in Paris as a designer of theatre and cinema costumes, book illustration and haute couture fashion design and illustration. His better known work includes costumes for Rudolph Valentino in the film Monsieur Beaucaire and designs and sets at the Folies-Bergere. Barbier provided illustrations for works by many famous writers including Baudelaire, Gautier, de Musset and Verlaine as well as contemporary books on Russian ballet such as Dances by Nijinsky and Album Dedicated to Tamara Karsavina. Barbier’s illustrations from the 1920s are widely considered to epitomise the spirit of Art Deco and Jazz Age Paris with their combination of diverse influences such a Orientalism, Aubrey Beardsley, classical Greek vase decorations and 18th century French paintings. Barbier usually employed the pochoir process which involved the hand colouring of prints with watercolour pigments through the medium of stencils. He died in 1932 at the zenith of his artistic career, having made regular contributions to L’Illustration magazine and several ventures in jewellery and furniture design.

 
 
 
 
 

Nacido en Nantes Barbier celebró su primera exposición en 1911 y, finalmente, se estableció como una figura destacada en París como diseñadora de vestuario de teatro y cine, la ilustración de libros y de alta costura de diseño de moda y la ilustración. Su trabajo más conocido incluye vestuario de Rodolfo Valentino en la película Monsieur Beaucaire y diseños y conjuntos en el Folies-Bergere.
Barbier realizó ilustraciones para obras de muchos escritores famosos, como Baudelaire, Gautier, de Musset y Verlaine, así como libros contemporáneos sobre el ballet ruso, como Danzas de Nijinsky y álbum dedicado a Tamara Karsavina.

Las ilustraciones de Barbier de la década de 1920 son ampliamente considerados para personificar el espíritu del Art Deco y la edad del jazz de París con su combinación de diversas influencias de un Orientalismo tales, Aubrey Beardsley, clásicas decoraciones florero griegas y pinturas francesas del siglo 18.Barbier emplea usualmente el proceso pochoir que supuso el colorante de la mano de impresiones con pigmentos de acuarela a través del medio de plantillas. Murió en 1932 en el cenit de su carrera artística, después de haber hecho contribuciones regulares a L’revista Ilustración y varias empresas de joyería y diseño de muebles.
                                      http://www.goldmarkart.com/all-art/all-artists/george-barbier.html

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